Novosti

KLIZIŠTA Pripreme za sanaciju klizišta uz gradske nerazvrstane ceste u Hrastiću i Vukovićevoj u Ivancu te u Prigorcu

Utorak

Grad Ivanec obavlja pripreme za sanaciju klizišta koja su se aktivirala na gradskim nerazvrstanim cestama.

U tijeku je natječajni postupak za tri klizišta: u Ulici Hrastiće i u Vukovićevoj ulici (Piščaje) te u Prigorcu (prema Šumiju), ukupna procijenjene vrijednosti od oko 133.000 eura. Uz proračunska sredstva Grada Ivanca, sanacija će se financirati i sredstvima Hrvatskih voda.

To su zadnja veća klizišta na nerazvrstanim cestama na području našega grada, dok su ostalo manji odroni, koji trenutačno u većoj mjeri ne ugrožavaju javnu cestovnu infrastrukturu.

No, to ne znači da se i o njima ne vodi računa pa će tako Grad naručiti izradu projektne dokumentacije za sanaciju manjeg klizišta u Ul. A. Mihanovića u Ivancu te u zaseoku Bajzi u Škriljevcu, a sve kako bi se na vrijeme preveniralo širenje kliznih ploha.

Sanirano 9 klizišta, radovi vrijedni 4,67 mil. kn

U razdoblju od 2018. do 2022. godine na području grada Ivanca sanirano je čak devet klizišta (Kuštri i Gužvinci u Gačicama, u Cvjetnoj ul. u Margečanu, Severin-Šatornjak u Salinovcu, Jazvečine 1 i 2 u Prigorcu, u Šalamunima u Pecama, Skradnjak u Knapiću te u Osečkoj), a u što je uloženo ukupno 4,67 milijuna kuna.

Od toga je Grad Ivanec financirao 1,79 milijuna kuna, manji dio od 350.000 kn financiralo je Ministarstvo prostornog uređenja i graditeljstva, dok su Hrvatske vode izdvojile 2,53 milijuna kuna.

Podsjećamo, visok udio financiranja od strane Hrvatskih voda je za svog mandata u Saboru s bivšim stranačkim kolegama izborio upravo gradonačelnik Milorad Batinić.

On je osobno tada predložio da se izmjenama i dopunama Zakona o financiranju vodnog gospodarstva u budžetu Hrvatskih voda osiguraju sredstva za rješavanje klizišta, koja teško ugrožavaju infrastrukturu sjevera Hrvatske.

Naime, klizišta dotad na državnoj razini nisu bila prepoznata kao jedan od najtežih problema ovih prostora, s kojima se lokalne samouprave nisu bile kadre same boriti zbog nedostatka sredstava.

 Navedenim izmjenama omogućeno je da se gradovima i općinama pomogne znatnim državnim sredstvima i to je, kao što se vidi, spas za lokalne samouprave, koje se bez takve pomoći same ne bi mogle nositi s visokim troškovima sanacije javne cestovne infrastrukture.

print